Kies uw taal
Sinds 2005 de beste service al bijna 20 jaar!
Betaal achteraf 30 dagen na ontvangst
Eenvoudig retour 60 dagen bedenktijd
Sinds 2005 de beste service al bijna 20 jaar!

Garantie en klachten

Je krijgt op onze producten altijd fabrieksgarantie

Op al onze producten zit garantie, de garantietermijn verschilt per merk en staat altijd bij het product in de specificaties vermeld. Heb je binnen de garantietermijn een probleem met je horloge? Neem dan contact met ons op en wij doen ons uiterste best om je verder te helpen.

Een defect of probleem direct na ontvangst van je horloge

Voordat wij jouw horloge versturen, controleren wij of het in perfecte conditie is en goed werkt. Wij doen logischerwijze ons best om jouw bestelling in topconditie te leveren! Toch kan het voorkomen dat je na ontvangst merkt dat er iets met het horloge aan de hand is. Bijvoorbeeld veroorzaakt door transport of iets anders. Je kunt dan aanspraak maken op de garantie. Wettelijk gezien moet je binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij zorg dragen voor kosteloze reparatie of vervanging.

Defect binnen de garantieperiode

Wanneer jouw horloge een defect vertoont binnen de garantieperiode, dan vragen wij je eerst contact met ons op te nemen. Wij zullen zorgen voor kosteloze reparatie wanneer het een fabricagefout betreft en deze binnen de garantievoorwaarden van het merk valt.
Het servicecentrum beoordeelt het horloge. Als zij aangeven dat een reparatie buiten de garantie valt, ontvang je eerst een prijsopgave.

Is jouw horloge defect en moet je het aan ons opsturen?

Neem altijd eerst even contact met ons op. Houd sowieso jouw ordernummer bij de hand en maak eventueel foto’s van de schade/het defect. Stuur ook altijd een ingevuld reparatieformulier mee.

Wat valt niet binnen de garantie?

Horlogebanden, horlogeglas en batterijen vallen niet onder de garantie tenzij er uitdrukkelijk sprake is van een fabricagefout. Waterschade door verkeerd gebruik, of niet (goed) gesloten kroon (Lees hier meer over waterdichtheid) of schade door vallen of stoten valt eveneens niet binnen de fabrieksgarantie. Wil je je horloge in deze gevallen graag laten repareren? Dan kan dat natuurlijk, maar de reparatie is dan voor eigen rekening.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling. Het is voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Copyright © 2005-2024 - WatchXL Horloges - Vragen? Bel 0592-707213 Algemene voorwaarden Privacy policy